Na het volgen van dit scholingstraject zijn werknemers, zoals backoffice medewerkers, breder inzetbaar als aanspreekpunt voor klanten/gasten in persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratief. Voor werkzoekenden zorgt het scholingstraject voor betere inzetbaarheid in deze taakgebieden.
Basis hospitality HARDENBERG
- Locatie
- Parkweg 1A1, HARDENBERG
- Type
- Cursus
- Opleidingsduur
- 3 maanden
- Kosten
- € 1.495,00
Wat je gaat leren
- Je leert commerciële vaardigheden toe te passen
- Je leert omgaan met diverse vragen of wensen van gasten
- Je leert gastgegevens te registreren in informatiesystemen
Over deze cursus
-
In het kort
Na het volgen van dit scholingstraject zijn werknemers, zoals backoffice medewerkers, breder inzetbaar als aanspreekpunt voor klanten/gasten in persoonlijke- en commerciële dienstverlening in de taakgebieden informatie, advies, sales of administratief. Voor werkzoekenden zorgt het scholingstraject voor betere inzetbaarheid in deze taakgebieden.
De cursus is bedoeld voor werknemers, zoals backoffice medewerkers, die (meer) willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten. Daarnaast is het certificaat ook bedoeld voor werkzoekenden (vanuit andere sectoren, uitkeringsgerechtigden, statushouders) die willen optreden als aanspreekpunt voor klanten/gasten in de context toerisme, recreatie, hotellerie, horeca of facilitair, waar werkgevers kampen met personele tekorten.
-
Vakken
Na afronding heb je:
- kennis van (bedrijfsspecifieke) processen, procedures, richtlijnen en wet- en regelgeving (o.a. de AVG)
- kennis van de toepassing van verschillende (digitale) verkoop- en afzetkanalen
- kennis van procedures met betrekking tot reserveringen, boekingen of betalingen
- kennis van producten, diensten die aangeboden worden
- kennis van verschillende doelgroepen, klant/gasttypen, klant/gastgedragingen en verwachtingen
- kennis van verschillende soorten klachten
- kennis van e-commerce
- kennis van online marketing
- kennis van personalisatie van producten/diensten
- kennis van social media
- kennis van webcareEn kan je:
- commerciële vaardigheden toepassen (omnichannel)
- dagelijkse gesprekken met klanten/gasten voeren in het Engels
- dagelijkse informatie aan de klant/gast toelichten in het Engels
- eenvoudige teksten schrijven om met de klant/gast te communiceren in het Engels
- naar de klant/gast luisteren om de kern van de klantwens te begrijpen in het Engels
- schriftelijke communicatie van de klant/gast over bekende onderwerpen lezen en begrijpen in het Engels
- in de praktijk toegepaste informatiesystemen gebruiken om klant/gastgegevens te registreren
- in de praktijk toegepaste kassasystemen, betaalautomaten en de daarbij behorende ICT hulpmiddelen bedienen
- klantbehoeften monitoren met online data
- omgaan met zeer diverse vragen of wensen van gasten -
Vooropleiding en toelating
Er zijn geen toelatingseisen van toepassing.
-
Kosten en benodigdheden
De cursus kost €1.495,-, dit is inclusief lesmateriaal.
-
Duur en data
De verwachte startdatum van deze cursus is nog niet bekend. De lessen zullen overdag plaatsvinden. De totale opleidingsduur is 10 weken, met iedere week een bijeenkomst van 6 uur. Daarnaast dien je rekening te houden met 6 uur zelfstudie per week.
-
Resultaat
Na het succesvol afronden van de cursus ontvang je een mbo-certificaat.