Alfa-college
Groningen

Studenten Alfa-college bedenken pop-up store bij Jumbo Euroborg

Samen met Jumbo Euroborg, Alfa-college Boumaboulevard en het lectoraat Ondernemen in Verandering wordt er dit jaar een Jumbo pop-up store gerealiseerd. Studenten van de opleidingen Medewerker Marketing en Communicatie en Junior Accountmanager zijn verantwoordelijk voor een innovatief plan voor een pop-up store bij de Jumbo vestiging. De ‘Kritische Vrienden’ vanuit de Health Hub Roden helpen hen dit plan naar een hoger niveau te tillen. Een prachtige praktijkopdracht ten tijde van corona.

Studenten worden uitgenodigd buiten de comfortzone te treden
De creatieve breinen van de studenten worden geprikkeld om met vernieuwende ideeën te komen voor een ludieke pop-up store. Hiervoor doen ze onderzoek en gaan ze in overleg met de vertegenwoordiging van Jumbo Euroborg, waarbij de docenten hen coachen. Tijdens de ideeën-fase van het project worden de studenten uitgenodigd de eigen comfortzone te verlaten en zich te laten inspireren door ‘Kritische Vrienden’ met prikkelende feedback, vragen en suggesties. 

Kritische vrienden
Dit jaar is het project uitgebreid met het Kritische Vrienden programma. Dit programma is ontwikkeld door het Lectoraat Ondernemen in Verandering, een samenwerking tussen Hanzehogeschool en het Alfa-college. Het lectoraat verricht onderzoek naar innoverend Ondernemerschapsonderwijs; het staat onder leiding van lector Dr. Alexander Grit. Het Kritische Vrienden programma heeft als doel om ondernemend vermogen van deelnemers in een eco-systeem te verhogen, mogelijkheden te verkennen en kennis vanuit netwerken en onverwachtse plekken te ontdekken. 

Wil je de ervaringen van de studenten en kritische vrienden volgen? Houd de social media kanalen van Alfa-college in de gaten.