Alfa-college
Hoogeveen

Presentatie profielwerkstukken RSG Wolfsbos op Alfa-college

Het Alfa-college heeft de afgelopen weken vierdejaars leerlingen Theoretische Leerweg van RSG Wolfsbos geholpen met de voorbereiding op hun vervolgopleiding. Door het maken van een profielwerkstuk komen leerlingen erachter of de opleiding die ze willen volgen ook écht geschikt is voor hem of haar. De toekomstige studenten presenteerden op donderdag 18 januari hun profielwerkstukken aan docenten en hun ouders op het Alfa-college.

Doordat de profielwerkstukken deels met docenten en studenten van het Alfa-college zijn gemaakt, hebben de vmbo’ers de afgelopen weken alvast sfeer kunnen proeven op school en kennis gemaakt met het mbo. Bovendien zorgt deze samenwerking ervoor dat leerlingen bewust nadenken over hun eigen interesses – wat vind ik leuk -, hun kwaliteiten – waar ben ik goed in –, hun vaardigheden – wat kan ik al – en kijken vervolgens of de vervolgopleiding of het gekozen beroep hiermee overeenkomt.

De winnaars
De leerlingen presenteerden op feestelijke wijze en zo creatief mogelijk hun profielwerkstuk. Zo werd zelfs een kalf in de school neergezet, cupcakes uitgedeeld en technische hoogstandjes vertoond. De presentatie van de profielwerkstukken werd beoordeeld door docenten van het Alfa-college, RSG Wolfsbos en ouders. De publieksprijs ging met een gedeelde eerste plek naar Romy Houtman en Indy Romee Quist (Evenementenorganisatie) en Sela Barelds en Sharon Hoogeveen (Recherche en Verpleegkunde). Ook vielen Romy Houtman en Indy Romee Quist (Evenementenorganisatie), Sharon Veldman en Jeppe Borst (Theatertechniek) en Abel Post (Landbouw) in de prijzen. Zij ontvingen van het Alfa-college de aanmoedigingsprijs.

Samenwerking
Het Alfa-college en RSG Wolfsbos zijn tevreden over de samenwerking en zijn van plan om hier in de toekomst zeker mee door te gaan.