Alfa-college
Assen | Groningen | Hardenberg | Hoogeveen

Anouk ontwerpt nieuwe Identiteitsposter 'Drive'

Wat is jouw drive bij wat je doet? En wat is drive eigenlijk? Eerstejaars studenten van de opleiding Mediavormgever krijgen jaarlijks de opdracht een poster te ontwerpen voor het nieuwe jaarthema van het Alfa-college in het kader van identiteit. Komend schooljaar draait alles om 'drive'. Drive kun je ook op veel manieren uitleggen en dat zag je terug in de posters van de studenten. De een zag er inspireren en dromen in, een ander kracht of motivatie en weer een ander durf en lef of zelfs uithoudingsvermogen en op naar de top.  

Jury
Wim Moes, voorzitter College van Bestuur, noemde de feestelijke onthulling en bekendmaking van de jaarthemaposter het hoogtepunt van het jaar. Voor de juryleden sprongen er vijf posters uit, met één duidelijke winnaar: Anouk Zuur. Zij verwerkte haar persoonlijke interesse voor muziek en vinyl in de poster en ging uit van haar gevoel. Drive is voor haar zoeken. Vandaar ‘Find your drive’. De andere vier posters zijn van: Arwin Lokken, Ilse Woltmeijer, Julia Wiegers en Maneerat Jandang.



Anouk nam haar poster mee naar huis, samen met het beeldje 'Gouden Ideeën', dat helemaal aansluit bij het thema Drive: de gouden bol die iemand vasthoudt verbeeldt dat persoonlijke ideeën gouden ideeën zijn. Iedereen heeft zijn of haar gouden bol die symbool staat voor de waardevolle kracht.